/head>
Blogg

Varför 12 veckor?

Du har kanske kommit i kontakt med mitt program för bättre hälsa, som varar i 12 veckor.

Finns en risk att om man behöver så kan man även tappa något kilo, dock behöver det inte vara så. Det är ju det som är unikt med programmet.

Att trots det är i grupp så sker en anpassning för dina mål och din resa!

Därför tar jag bara 10 deltagare i vart grupp, för att din resa ska vara i fokus och inte hamna mellan stolarna bland 20-30 andra.

Så vad är din utmaning ? vart är du påväg? Kanske är det träningen, eller vardagsmotionen eller du bara önskar inspireras till lite andra hälsosammare val.

12 veckor ger dig möjligheten att succesivt förändra, justera och skapa vanor- i 12 veckor har du möjligheten att självreflektera över dina hinder och få jobba med dem för att nå dina mål. Och att få verktygen som du sen kan använda resten av till liv för ett balanserat hälsosamt hållbart liv.

Du behöver inte ha tillgång till gym eller andra redskap.

De tränar ledda passen som sker varannan vecka är online och du tränar från där du är med kroppen som redskap. Och alla övningar går att anpassa från den som aldrig tränat till den som redan har träning som vardagssyssla.

Mellan passen kommer du ha en egen träningskortlek att använda. Om du som läser detta inte ska vara med i tolv veckor men ändå blir nyfiken på kortleken kan du klicka här nedan:


Hälsodagboken

För att hålla lite koll hur man mår, avsätta tid för självreflektion, ha en överblick över sin kost och framsteg ,ingår även en hälsodagbok, skapad av Sara på @smartplanering, och justerad just för att passa mitt program i hela tolv veckor.



Förutom att man har dagligt stöd av gruppen i på facebook i hemlig grupp och kontakt med mig på messenger, så får man även varannan vecka 1 timmes individuell coaching, där dina utmaningar är i fokus.

Hållbart- Hälsosamt-Holistiskt

Med dig i fokus.

Vill du veta lite mer så klicka här:


Vem prioriterar du?

Det är så lätt vi prioriterar bort oss och vårt välmående och hälsa – som något vi kan ta sen. Vi avsätter inte tid för vår kropps inre som vi ska ha hela livet, en riktigt viktig investering. Men kan betala massor av pengar på att spendera 2-3 timmar i en frisörstol på vårt hår. Kanske slingor som vi gör om efter tre månader. Nu menar jag inte att man inte ska gå till frisören, det är också en viktig del av hälsa, att ta hand om sig själv och göra det man mår bra av och känner sig fin utav. Så helt klart ska man göra det. Genom att fixa håret får du en direkt belöning. Du känner skillnaden och får förmodligen komplimanger om att du klippt eller färgat.

Hälsan är inte alltid lika synlig eller belönande – ja när du tappat vikt då får du reaktioner. Men vissa vinster kan du bara känna själv – energin du får – kanske en mage som funkar bättre – sömn som du vaknar utsövd från- en kavaj som går att knäppa – att resa dig ur soffan utan att ta i med händerna – en sköterska på blodcentralen som säger att dina värden aldrig varit så bra. Detta är upplevelser deltagarna i förra gruppen fick.

Känslan att orka leva det liv du önskar leva.


Sätt dig själv i första klass!

Jag brukar säga att ta hand om sig själv är inte ego, det är riktig omtanke om andra!

När jag mår bra, blir jag en bättre gladare fru, bättre mamma, kollega. Jag orkar mer, jag tycker att jag ser livet mer från den glada sidan och jag har orken att ta emot de motgångar som livet faktiskt ändå kan bjuda på.

Så tar du hand om dig själv?

Kanske är det dags?

Kanske göra det ihop med en vän eller en partner?

Och kan jag bidra till din resa tveka inte höra av dig.


Sist men inte minst

Om du inte slutat läsa än 😉 så vill jag passa på att tipsa om min och Martins Podd. Som uppkom just under Martins 12 veckors resa. Här får ni reda på när resan började och följa fortsättningen. Glöm inte följa podden så du inte missar nya avsnitt.

Samantha underskrift

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *